Április közepe, 2010

2010.04.13. 22:45

 12-én Prágában jártam. Egy nappal korábban érkeztem a megbeszélésre, mert így volt jobb a jegy és szállás. Mászkáltam hát a szeles, esős időben a Moldva partján, és találtam egy szép puszpáng parterre-t; egy kávézó korlátján kis árvácska-ládák voltak. Felmásztam a Károly-híd túlparti tornyába, és a vár oldalában húzódó kertet próbáltam fényképezni.

  

Aztán a belvárosban véletlenül elsétáltam a Betlehem kápolna mellett, ami kápolna volt ugyan, de egyetemi előadásokat, rendezvények, hitvitákat is tartottak ott. Husz János tolta ott az igét, és Zwingli is járt erre. Érdekessége, hogy az 50-es években állították helyre, úgy, hogy a területére épült házakat lebontották. Egy egyházi, egyház-politikai emléket, a komcsik. Hát, kb. ugyanabban az időben bontották le nálunk a Városligetben a Regnum Marianum templomot. Khm. Ja, kerteknél tartottam. A Betlehem kápolnának nincs kertje, de a kápolnán belül van egy kút.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetvegikertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr892031639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása