2011 június közepe

2011.06.20. 13:39

Növények:

Az elmúlt heteket fűnyírással és "rétkarbantartással" töltöttem- már ami a növényes részét illeti, azaz, ott, ahová kis füvet szántam, nyírtam bőszen, ahová meg rétet, ott nem:) Az autóbeállós udvarrész szépen zöldül, ráadásul a taposástűrő here terjed, nagyon tetszik. Szerintem 2 év múlva már befutja a szárazságtűrő növényzet. Kicsit nehéz nyírni, de nem csúnya.

Az árnyékliliomokat átültettem az ereszcsatorna kivezetőcsöve elé, elég ronda, és remélem, a négy tő jövőre teljesen eltakarja majd... A növények nem bírták a lenyugvó napot sem, kettő meg is perzselődött- ezek tényleg árnyéki növények.

Megmetszettem a fenti meggyfát is, hogy lehessen közlekedni mellette. Megmetszettem a diófát, mert olyan mélyen lógtak az ágai, hogy az utcán járkálóknak már hajolni kellett...

Építés: Teljesen elhordtam a téglahalmokat a sufnik helyéről, felsöpörtem, és a fal csúnyasága ellenére egész takaros lett a ház környezete. Rendszeresen locsolom a két, nőni alig akaró vadszőlőt- nem nagyon kaphatnak vizet, két év alatt is kb 1 métert nőtt mindkettő. Mindegy, kivárom :) A borostyán viszontrendesen beindult, a ronda sarkot kezdi takarni, az ocsmány betonlépcsőt pedig szépíteni kezdte...

A kert leghátuljában az összes téglát felraktam falszerűen, és elhatároztam, hogy minden téglát összeszedek és felrakom ugyanígy. Gyakorlatilag egy hátsó téglafal alakul ki a kert végében, az építőanyag várja majd a felhasználást, és nem csúnya. Eltüzeltem egy rakás ágat, de annyi komposztálni való ágszerűség maradt, hogy fontolgatom egy komolyabb ágdaráló bérlését/beszerzését. Félreraktam a lomtalanítandó cuccokat, egy hatalmas halom hordódott össze- de gyors lesz majd kipakolni.

És a legvégén: elkezdtem a leendő kerti házikó alapjának a kiásását és a zsaluzat építését. Kb. 4 órányi csákányozás után a földmunkával végeztem és lassacskán körbevettem a területet a megfelelő faanyaggal. Még régebben félrerakosgattam az errevaló fadarabokat, úgyhogy szekrényajtók, polcok és laminált padló került egymás mellé egy hatékony zsaluzatba. Még meg kell erősítenem, de egyre jobban néz ki. Végre használhattam a kézi körfűrészemet, és nagyon hatékonyan lehet vele dolgozni...

A díszkert gyönyörűen néz ki minimális beavatkozással, a piros ribizli és a jajsárga valami virág gyönyörűen kiegészíti egymást. Vicces, teljesen komolytalan hangulata van :)

A bambusz gyönyörűen kiteljesedett, a 18 hajtáskezdeményből végül 9 nőtt nagyra, szerintem a maximális magasságát most érte el a növény. Szépen takarja a ronda részeket.

Ádám születésnapja szokásosan a kertben volt, és íjat kapott ajándékba.  Emma folyamatosan a kertben molyol, szedegeti az epret, a lassacskán érő málnát, a jostát, a feketeribizlit. Ki tudom csalogatni őket a zöldbe, és ennél nagyobb elégtétel nem is kell. Ádám ráadásul két talicskányi földet is kibányászott nekem az alapból, és teljesen lelkes a kerti házikó miatt. Hát, én is.

A kerti kocsi tömlőjét végre kicserélhettem és így funkcionális a szerkezet. Működik!

A bejegyzés trackback címe:

https://hetvegikertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr923000189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása