Május vége 2010

2010.05.25. 00:16

 Egy hónap telt el a fűvetés óta, és az új gyep ebben a bolond időjárásban rendesen nő. A sok eső miatt összesen kétszer locsoltam a frissen vetett területet. Pénteken a szomszédtól kölcsönkért könnyű elektromos fűnyíróval meg is nyírtam.

A kert végre gyönyörű. Emmával ma egy jót aludtunk kint.

A bambusz belehúzott. Délelőtt észrevettem egy kb. egy méter magas hajtást. Pénteken még nem volt ott... Aztán délután észrevettem egy második, 15 cm-s hajtást. Délelőtt még nem láttam!!! Döbbenetes. Utána is nézek, kell-e trágyázni? (Az ültetőgödörbe marhatrágyát tettem az ősszel. Lehet, hogy kitart, elég lesz nyár végén megtrágyázni, hogy kibírja a hideget.

Az óriásfenyő alatt -mivel hogy nem nyírtam ott a füvet, vadzab nőtt. Kihúzgáltam a zabból az aszatot, élvezem, hogy van egy kis gabonatáblám. A fenyő alatti száraz pusztaságot nagyon jól megfogta a zab, ezért vagyok vele ennyire kíméletes. Ha pipacs is lenne benne... Tavaly odahintettem egy marékkal, de semmi nem nőtt ki...

Virágzanak a vadrózsáim. Két rózsaszín bokrom van, a harmadik virágai egészen fehéresek.

Virágzik a bodza. Emma egy egész kosárral szedett, de lesz még. Szerencsétlen bodzát mindenki szidja, de én szeretem-rájöttem, ugyanúgy lehet nyírni, mint a nemesebb növényeket, és kevés utánigazítással még a formáját is tartja. (Egyelőre a kocka és a téglatest megy, tehát minden formára nyírt bokrom ilyen :))

Elkezdtem a kerti sütő javítását. Alábecsültem a szükséges beton mennyiségét, még legalább 3 zsáknyi kell, míg helyrepofozom. Aztán samottal bélelni, stb. Lassan haladok, mint mindig.

 A díszkertben már a nyuszifül dominál. Kezd látszani az elképzelésem. A pünkösdi rózsa szép kerek bokorrá nőtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetvegikertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr162029058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása