Május közepe

2009.05.17. 23:40

Kinőtt a kukorica! Gyönyörűen fejlődik,  igyekszem minden második napon locsolni.

Múlt kedden hajnalban nyírtam füvet, nyafogott is a szomszéd (nyafogós, no impact, ahogy a munkahelyemen szoktam néha írni... :) Az utóbbi napokban volt egy kevés eső, a fű ismét élénkebb és megint hajlandó nőni. Talán szerdán lenyírom megint.

Megnyírtam a hólyagvesszőt, olyan izé-tojásforma lett, a lényeg, hogy a teteje keskenyebb legyen, mint az alja, hogy szép dúsan nőjön. egy rakás nyesedéket beleraktam egy vödör vízbe, hátha túlél valamelyik. kb 4 szál maradt tavalyról, azokat egyszerű virágföldbe szúrtam, de 3 cserép közül csak egyben maradtak meg a növénykék. Hóban fagyban kint teleltek, és erőteljesen nőnek. Kéne vagy  80 tő szaporítás, szeretném az utcafrontot hólyagvesszővel beültetni, nincs ott semmi csak egy ocsmány drótkerítés.

Megnyírogattam az aranyesőt is, de pontosan nem tudom, mikor, mennyire kell. Ráférne egy újítás, mert össze-vissza nő. Ebből is egy rakással vödörbe állítottam, remélem, néhány tő túlél.

A telek déli oldala mellett megnyírtam a magas-sövényünket, most néztem, emlékeztem vissza, hogy 2006-ban mennyire csupaszon látszott a szomszéd ház. Most egy fokkal jobb, itt is igyekeztem erősíteni az alsó részek fényviszonyait. felszedegettem a "talált lépcsőről" a szemetet, így megint gyönyörű... A magassövényt már a hétfokú létra tetejéről nyújtózkodva sem érem fel, úgyhogy nagyon óvatosan vagdaltam, nem hiányzik egy esés legalább 2 méterről. A déli szomszédban egy tömbház van, és a sövény mögül hallottam ahogy átkozza a fűnyíróját. Sajnáltam szegényt, de nem ajánlottam fel a gépemet, eléggé lifeg a fogantyúja, a szavaiból ítélve nem hinném, hogy kíméletesen bánna vele...

Rendeztem végre a másik déli szomszéd felé néző komló-falat is, gyönyörű tömör, zöld. Próbálkoztam egy ocsmány kerti házikó befedésével, de hasztalan, a komló csak a teljes napon nyomul, mint a bolond,az árnyékba ültetett komlóm pont akkora mint egy hónapja. Igaz, a természetre bíztam, és az utóbbi hetekben nagyon kevés eső esett...

Az északi lejtőn az iszalag nekivadult, mintha soha nem takartam volna. Fontolgatom, hogy leirtom.

A felső földteraszon a josta-vadszeder "parterre"-t nyírtam egyenesre, és rájöttem, hogy az egyik 50 m-s kábelem elromlott. Hogy romolhat el egy kábel? Valószínű, hogy vagy a villa, vagy a dugasz rossz, félretettem javításra. A kábel rövidsége miatt nem tudtam kockát nyírni a kedvenc elpusztíthatatlan bodzabokromból (a tavalyi kockám tökéletes lett) és a vadrózsából. A vadrózsa virágzik teljes erőből, így nagyon szívem sem volt levagdosni azokat a gyönyörű bugyirózsaszín virágocskákat... Mindkét bokrot még a télen erőteljesen megnyírtam, és nagyon szép dúsan hajtanak most. Azt hiszem a tervezett sövényekkel is ezt teszem majd.

Apropó, metszés. Van egy öreg, nagyon szép körtefa a második földteraszon. A fűlapból enyhén eldőlve nő, és megmetszettem a télen, elég rendesen, nagyon gondozatlan volt. A levelei gyanúsan világosak. Ugyan tele van körtével, de félek, hogy kiszárad.

Az ablakaink alatt lévő díszkerttel nem csináltam semmit. a hólyagvessző nyírásán kívül. Az ültetett nyuszifülek komótosan terjeszkednek, lassan kapálnom kell körülöttük. A nárciszok és tulipánok haldokolnak, tényleg nem szépek a leveleik így leszáradóban. Azt tervezem, hogy amint visszahúzódtak, kiásom mindet és átültetem őket egy nekik szánt ágyásba, vagy fel a kerítés alá....

Virágzik a pünkösdi rózsa, látogatóba menet ebből vittem három szálat. Jó érzés kiugrani a saját virágoskertbe és vágott virágot vinni... és bodzát! Virágzik a bodza, ajándékba is vittük belőle.  Újabbat kell szednem az elkövetkező napokban.

A múlt hét elején megcsinálták a vízakna tetejét, mostmár tisztességesen néz ki, lezárható. Nyugtalanított a gyermekek miatt, bármikor beleeshettek volna. Egy veszélyforrással kevesebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetvegikertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr821127760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása