2011 április, Húsvét

2011.04.26. 01:26

 Lenyírtam végre a füvet. Locsoltam végig, mert nem volt eső, és látszott, hogy hol járt el jobban a kezem a műtrágyával. A mai eső előtt viszont úgy felejtettem egész éjszakára a locsolófejet. 7 óra eső az eső előtt... :) Mindegy, az agyag jól fel tud tankolni, egy-egy kiadósabb eső után egy hónapig normálisan tud kinézni a fű...

 

A kert alsó harmadán a vadzabot nem volt szívem lenyírni, inkább a frissen ültetett fák körül nyírtam utakat és kaszáltam ott, ahol nem akartam nagyon mélyen vágni.

Így viszonylag gyorsan célt értem.

A fatörzsű egreseket és ribizliket végre kikaróztam. Nagyon vicces hangulata lett így a kertnek, a katonás karók ritmust adnak- vidéki kerthangulatot árasztanak-, a puszpáng még szögletesen és hiányosan- de már parterre-t sugallva, a fenti josták pedig összevissza, már rendesen takarva. Valahogy így  képzeltem el három éve... A puszpángokat megnyírom a jövő héten, zsinór mellett, de kerekítve, még alacsonyabbra véve... Volt időm gyomlálni is, még a komlót is sikerült megszabályozni a nárciszágy mögött... A gyerekekkel leszedtük a pitypang virágait, nagyon élvezték az egyszerű kérést: minden sárga virágot leszedni! Két hatalmas csokrot gyűjtöttek, beleszagolgattak, és sárga orral vigyorogtak rám... :) Az eperszegély gyönyörű, nagy, rendesen betakarja a neki szánt helyet és elnyomja a gyomokat. Azt hiszem, folytatom majd, hasznos is és szép is. A műtrágyázás nagyon látszik rajta.

Szombaton még jó idő volt, a nagysátrat is felállítottam, és délután aludtam benne négy órát. Lemodelleztem, kell egy állandó fedett helység a kert végébe... Apropó, kert vége, Van-volt egy fura, paraléces bokor, ami úgy nő, mintha húznák. Sűrű, embermagasságot meghaladja. Szaporítanom kéne, és a tervezett kerti házikó "kertje köré elültetni. Így védettséget fog adni egyrészt, másrészt eltakarja majd az építményt. A fekete fóliás takarás pazar, az átjáró lépcső körül is volt időm gyomlálni- a takarás miatt. A fólia egyébként nem zavaró. Úgyhogy régi szőnyegek és fekete fóliák következnek a fenti rézsűn és a josták alatt. Habár- lehet ide kertészeti szövet kéne, olyan, amilyen az körtefa alatt van....

A bejegyzés trackback címe:

https://hetvegikertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr52855416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása