November

2009.11.23. 01:14

 Az októberi hidegebb idő után november kifejezetten meleg volt. Jellemző, hogy a motorról eddig még nem kellett leszállnom, és a jövő hét november utolsó hete lesz. Volt olyan délután, amikor 17 fokot mutatott a munkahelyem előtti hőmérő... Nagy meglepetésemre a kertben a fű olyan erővel nő, hogy a múlt héten le kellett nyírnom. A szél leverte az utolsó leveleket is a fákról, így a hétvégi levélsöprés igazi öröm volt-nem kell többet levelet söpörnöm....

November elején visszahoztam az utánfutót az apósomtól, és természetesen nem jöttem el üresen, egy rakat kecskerágót, és málnát hoztam. Nem tettem le róla, hogy napsütötte helyre rakjam ezeket a növényeket. Reménykedem benne, hogy az őszi ültetéssel megmaradnak. Van most elég eső. A kecskerágót az utcafrontra ültettem. Kíváncsian várom, hány marad meg a 26(?) tőből... A málna a nyáron kiszáradt málna helyére került (makacs vagyok), de ezúttal nem vonalba, hanem egy csoportba ültettem, hadd legyen ott egy kis málnás... Egy fügefa is bekeveredett a málnák közé, azt is elültettem a másik mellé. Betakargattam mindkét fügefát levágott fenyőgallyakkal, hátha bokrosabbak lesznek jövőre,ha nem fagynak el...

November közepén végigraktam a meglévő betonkoloncokból a díszkert mögötti falat-egy 3 méteres darab hiányzik-mert elfogyott a nyersanyag. A feltörendő rész olyan vastag, hogy motoros vésőt kell bérelnem hozzá. A jövő héten, remélem lesz rá időm és befejezem a feltörést. Lassan haladok, de ha ennyire enyhe az idő, érdemes belehúzni, fagyban elég kellemetlen dolgozni.

November végére nagyjából feldaraboltam a levágott fenyőágakat (a ház előtt nő egy fenyő, annak vágtam le az alsó ágait a szomszéd kérésére még október közepetáján) a fenyőgallyakat újrahasznosítottam, takarok vele, amit lehet. A ház mögötti aranyesőt most metszettem meg, tőből kivágtam néhány szálat, hadd fiatalodjon a bokor... Néhány virág kinyílt az enyhe időben, be is hoztam néhány vesszőt, hátha kivirágzik... vágtam fásdugványt az egyéves vesszőkből, ahogy azt a könyveim írják.

A fűnyíróból lejárattam a benzint. Az olajat, remélem, le tudom cserélni a jövő héten, és levegőszűrő betétet is kéne vennem.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetvegikertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr961545190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása